Torpet

Det har hänt något fantastiskt! Jag är nu torpägare i min gamla hemby där jag är uppvuxen! Ja Storbränna ligger mig varmt om hjärtat! Och jag har fått en otroligt fin gåva utav två otroligt fina människor!



Jag har alltid tyckt att detta är det finste torpet i storbränna! Många fina minnen sen barnsben när familjen som bodde här tidigare var upp om sommarn. Ett samtal senare och några månader senare så var gåvobrevet klart och lagfarten i mitt namn :)

Igår fick vi fantastisk hjälp utav fina grannar och familj.

Jag tänkte att ni som vill får gärna kolla och se hur det går för oss här uppe i torpet! Jag skriver inte så mycket mer nu utan bjuder på lite bilder istället!




En bit av gården.



Morbror Hasse klipper en liten bit av gården åt oss så vi får en liten yta gräsmatta! Så vi kan sitta och ha våra fikapauser utan högräset.



Isak hjälper moffa att köra fyrhjuling :) Ja när vi kom upp igår så satt pappa starklar på fyrhjulingen. Pappa myser minst lika mycket som oss när vi får vara där uppe och städa ur och göra ordning torpet!


Kommentarer
Postat av: Maja S

Fan vad kul! Älskar när man fixar upp sådana gamla ställen. Ska bli kul att se ert torp komma i ordning.

2012-06-11 @ 11:48:31
Postat av: Gudmor

Kul att du är tillbaka här, saknat dig! Kram torpägare!

2012-06-11 @ 19:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0