Julen 2010


Isak, kvällen innan julafton. Vi har nyss kommit hem från moster, stefan, jakob och emma. Och unge herr Hellberg tyckte att han kunde få leka med en julklapp från moster m fam.



Julmiddagen intages. Köttbullar och potatis. Isak fick prova kalvsylta, omelett och lite annat, men det var inget som dög.



Första julklappen öppnas.

Isak älskar denna leksak, efter han öppnat denna julklapp så var inte dom andra klapparna intressant. Anders försökte ta bort leksaken, men då blev isak upprörd och kastade sig över alla andra klappar som låg ivägen och skulle ha denna leksak till varje pris :)





Lego som Isak fick av momma o jonne. (det är nog jag som tycker lego är roligast)



Isak provar sin dammsugare. Så nu kan Isak dammsuga tillsammans med mig :) men Isak blir mest bara arg över sin dammsugare. oj oj oj vad arg han blir ibland på den, när han inte får som han vill.


På juldagen kom Sis med familj. Och Isak ska då som vanligt reta jakob med något, och nu var det julgranen och Jakobs paket som isak fann väldigt intressant och Jakob var bara irreterad på Isak.
Isak slet ner pyntet och jakob hängde tillbaka.

Det slutar med att Isak blir nerbrottad av kusin :)

Julen var mysig och Isak är nöjd med julklapparna. Och en redig förkylning har lillen åkt på också. Så nu har vi sjukstuga. Mamma ska komma in snart och sitta barnvakt åt Isak så jag får åka ner och kolla lite på rean.
Isak ligger här brevid och sover.

Igår tog vi och kastade ut granen då vi redan haft den i ca 3 veckor och den hade dött. Isak körde sin egna dammsugare i granen så man hörde hur det rassla till och sen hade man ett grönt täcke på golvet. så granen rök igår.

Och vi fick ju ut bilbarnsstolen, batteriet i bilen hade frysit sönder. Men det var bara att byta bil så vi kom ju iväg på julaftons morgon till mor och jonne i -30. på kvällen hade vi -34.

Och Isak han går nu, det ser så kul ut när han kommer traskandes :)

Avrundar här då days börjar, och man kanske ska ta och kamma till sig innan man ska ner på stan.

God fortsättning!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hihi, jag tror nog jag känner igen det där humöret från min kära bror :)

2010-12-27 @ 21:18:02
Postat av: Maria

Skönt att höra Angelica, då vet jag att det inte bara är mitt vrånghumör Isak fått :)

2010-12-28 @ 11:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0