Höst

Ifredags lämnade vi ifrån oss Isak till momma. Isak sov borta för första natten. Det var så tomt utan lillprinsen! Men vi passade på att städa ur frådet och safta! Lördagen innan vi for och hämtade Isak så var vi runt på abc vilmarks och landbys. Anders köpte jaktradio och grejor inför jakten!

Iallafall så gick det jätte bra för Isak att sova borta. så det är skönt!

Natten har varit stökig, Isak vakna vid elva och somnade inte om förns vid ett. och under tiden så skallade han mig så hårt att jag ville bara skrika rakt ut, och Isak började storgrina och det resulterade i ett fint blåmärke i pannan på han..
Sen slog han upp sina blå vid sju! Lite välling och förhoppning om att han skulle somna om, men inte de, så vi steg upp, tvättade och bar ner lite saker till frådet. Kastade ut en barnvagn på blocket. Och vid 12 for vi upp till pappa. kollade om det fanns lingon. Inte riktigt mogna några veckor till sen så. Och Sca har avverkat vid det bästa lingonstället. Jäkla muppar! Men det blev lite hallon 1,5 liter, så trist att plocka skogshallon, dom är ju så små. Ska ta och koka sylt till Isak. var upp på ullfrote fabriken och inhandlade en turtleneck till isak, lite strumpor och en tröja till mig som ska hålla mig varm. Ska gå upp någon dag och handla långfillingar också.  Och det som fattas nu till isak inför vintern är en overall!

Mysigt nu när hösten har kommit, man får tända ljus och mysa!





Tittut! Nu har jag äntligen kommit på hur fasiken man tar sig upp mot möbler!
 Så nu är det verkligen slut på friden

Kommentarer
Postat av: Gösta

Lär väl finnas gott om lingonställen runt Storåbränna. Så låt det fina SCA hugga lite träd så det blir älgmat istället!

2010-09-02 @ 21:42:32
Postat av: Anonym

2010-09-02 @ 21:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0